Beszélgetés egy esküvőszervezővel

Régebben sokat blogoltam és írtam így most sem lesz másképp. Így most a blogsorozatom első részét olvashatjátok amiben egy kedves esküvőszervezővel beszélgettünk az esküvőszervezésről és az esküvőről úgy általánosságban. Krisztivel akkor találkoztam elsőnek, amikor az esküvőjük megörökírésére kértek fel. Sok szervezés és várakozás után 2021-ben össze is házasodtak.

  • Kérlek mutatkozz be az olvasóinknak!

Szabóné dr. Fekete Krisztina vagyok, Debrecenben élek a férjemmel. Igazgatásszervező és jogász szakon végeztem a Debreceni Egyetem Állam-és Jogtudományi Karán. Korábban pályázati referens és vállalati jogász pozíciókban dolgoztam, jelenleg pedig a közigazgatáshoz köt a főállásom. Önkéntesként a Pro Veritate Egyesület alelnöki pozícióját is betöltöm, és jelenleg a jogi szakvizsgára is készülök.

  • A jog után/mellett miért választottad az esküvőszervezés szakmát?

Az esküvőszervező tanfolyamot a Prestige Oktatási Stúdiónál 2020. őszén végeztem el. Nem vagyok az az ember, akinek már kislánykora óta az álma, hogy esküvőket szervezzen. Mivel korábban évekig projektmenedzsmenttel is foglalkoztam, a szervezés, a koordináció az életem részévé vált. Amikor a saját esküvőnket kezdtük szervezni, a férjemtől jött a kérdés, hogy nem szeretnék-e e ezzel komolyabban is foglalkozni, mert úgy érzi szívesen, örömmel csinálom. Mivel a főállásaim az eredeti végzettségemhez kapcsolódtak eddig is, úgy éreztem valóban kellene egy olyan lehetőség, ami nem csak munka, hanem kikapcsolódás is egyben, és szükséges hozzá a kreativitásom. Így jött az esküvőszervező tanfolyam, majd az Esküvőszervező Műhely, ez utóbbi pedig Bárány-Szilfai Alidának köszönhető. A Műhely tagjai esküvőszervezők, vagy leendő esküvőszervezők, szakma iránt érdeklődők, akik a sok tapasztalattal rendelkező mondhatjuk úgy mentortól/mentoroktól szeretnének tanulni. A Műhely nagyon jó fejlődési, kapcsolatépítési lehetőségeket kínál, ami szerintem ebben a szakmában is elengedhetetlen. Legutóbb például Takácsné Simon Nikoletta (RoseGold Wedding) felkérésére vettem részt egy pároknak tartott online esküvői konferencián, ahol az esküvő és a szerződések témájában készítettem egy előadást.

  • Mit jelent neked az esküvő, mint fogalom?

Az esküvő számomra egy csodás pillanat, mérföldkő, ami a házassághoz vezető lépcső állomása.(Ahogy a férjem szokta mondani az esküvő/házasság az életed végének a kezdete, persze csakis jó értelemben)😊. Tudom, hogy sokan még mindig azt gondolják ez „csak egy papír”, de számomra ennél sokkal többet jelent, hiszen láttam a családom példáján keresztül is -akár a dédszüleim, nagyszüleim, szüleim esetében is-, hogy a házasság egy szoros köteléket hoz létre, két olyan ember között, akik arra a döntésre jutnak, hogy az életüket egymás mellett szeretnék leélni.

  • Mivel kezded az esküvőszervezés konzultációkat, mi ennek a folyamata?

Mivel már néhány ismerős párnak segítettem a szervezésben, el tudom mondani, hogy az egyik legfontosabb a legelső konzultáció. Ez biztosít lehetőséget arra, hogy megismerjem a párt, az elképzeléseiket, és fontos lépcsője a kölcsönös szimpátia kialakításának. Ez utóbbi elengedhetetlen, hiszen lehetek én szuper szervező, ha úgy érzi a pár, hogy valami miatt mégsem én vagyok az az ember, akire szívesen rábízzák az esküvőjük szervezését. A konzultáció során rögzítek minden információt, adatot, részletesen elbeszélgetek a párral minden egyes szolgáltatással kapcsolatos elképzelésben, hiszen szolgáltatókat is ez alapján fogok tudni ajánlani. És akkor egy nagyon fontos dolog. Sajnos a köztudatban még mindig az él, hogy a szervezők jutalékos rendszerben dolgoznak, ez azt jelentené, hogy egy-egy szolgáltató ajánlásáért, az adott szolgáltatótól fogja kapni a szervező a díját (több szolgáltató, több jutalék). De ez szerencsére már a legtöbbször nem így van (Nálam legalábbis biztosan nem így lesz, és az általam ismert szervezők esetében sem így látom). Azt gondolom, hogy a legfontosabb – mert csak ekkor alakul ki a kölcsönös bizalom- ha a pár tételesen látja, mely szolgáltató esetén milyen költségekkel kell tételesen számolnia, ugyanígy a szervezési költség esetén. Ezt szerintem nem lehet, és nem is szabad megkerülni, fontos, hogy minden egyes szolgáltatóval külön-külön szerződés szülessen.

  • Milyen szolgáltatásaid vannak illetve milyen szolgáltatókat tudsz ajánlani a pároknak?

Az esküvőszervezést, ahogy említettem is a főállásom mellett képzelem el. Jelenleg még referenciamunkákat, ajánlásokat szeretnék gyűjteni, fontosnak tartom, hogy több tapasztalatot is szerezzek. A jövőben akár tanácsadással, akár teljes szervezéssel is szívesen foglalkozom. A szakma másik oldala pedig az, hogy az esküvői szolgáltatókkal (például fotós, videós, dekoros) jó kapcsolatot szeretnék kiépíteni, fontos, hogy megismerjem őket, a munkájukat hiszen akkor fogom tudni szívből ajánlani őket a párnak, ha tudom, hogy az adott szolgáltató szakmailag és emberileg is maximálisan megbízható. Fontos számomra, hogy az ajánlásaimért felelősséget vállaljak, ez erkölcsi, etikai kérdés is számomra.

  • Miért fogadjunk fel esküvőszervezőt?

Esküvőszervezőt több megfontolásból is érdemes fogadni. Ő lesz az, aki tartja a kapcsolatot a szolgáltatókkal, beütemezi, mit és mikor kell intézni, figyeli a költségek alakulását, és koordinálja tulajdonképpen az egész folyamatot, a nagy napon pedig a háttérből figyeli, és vigyázza, hogy minden rendben menjen. Persze sokszor felmerül, hogy de hát az esküvő napján ott lesz a ceremóniamester/vőfély. Valóban, de a ceremóniamester/vőfély a nagy napon végig szem előtt van, irányítja a párt, és a násznépet. De gondoljunk csak bele, pont emiatt, ha bármi történik a háttérben, például a templomi szertartás után jön a lagzi, de a dekoros még nem végez, vagy a zenekar még nem végzett a beállással, az esküvőszervező lesz az, aki már a lagzi helyszínen van, mikor a pár kijön a templomból és intézkedik is: besegít a dekorosnak, szól a ceremóniamesternek, hogy lassítsa a helyszínre érkezés folyamatát, így az időbeli csúszásból a pár semmit sem érzékel.

  • Igaz hogy az esküvőszervezés az amin a párok elsőnek spórolni próbálnak? Hogy látod ezt? Mit javasolsz azoknak a pároknak akik kis esküvőt vagy szöktetéses esküvőt szeretnének?

Manapság egyébként részben a járvány hatására is (létszámkorlátozásokra gondolva) sokan választják a két tanús, vagy a nagyon kis létszámú esküvőt. Azt gondolom ezzel sincs semmi probléma, hiszen az a legfontosabb, hogy a pár jól érezze magát az esküvő napján. Persze a két tanús, vagy a 10-20 fős esküvőhöz viszont nem fogadnak és talán nem is kell fogadni szervezőt. Fontos azonban, hogy a tanácsadást ebben az esetben is igénybe lehet venni, hiszen bármikor merülhet fel olyan kérdés, amit nem tud megoldani a pár egyedül.

Nem érdemes tehát adott esetben, főleg egy közepes/nagyobb esküvőn spórolni az esküvőszervező díján, mert a szakmai segítség nagyon sokat jelent, főleg egy olyan napon, amit tökéletesként szeretne a pár átélni, idegeskedés nélkül, csak a pillanatot megélve.

Ahogy Kriszti is mondta, esküvői szolgáltatóként az ajánlásokért felelősséget vállalunk, így nyugodt szívvel tudom ajánlani nektek Krisztit. Azontúl, hogy tehetséges abban amit csinál, emberileg is nagyon őszinte és segítőkész.

Remélem tetszett a blogsorozat első része. Köszönöm, hogy elolvastad! Hamarosan következik a folytatás!

Vélemény, hozzászólás?

Adatok megadása vagy bejelentkezés valamelyik ikonnal:

WordPress.com Logo

Hozzászólhat a WordPress.com felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Twitter kép

Hozzászólhat a Twitter felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Facebook kép

Hozzászólhat a Facebook felhasználói fiók használatával. Kilépés /  Módosítás )

Kapcsolódás: %s

%d blogger ezt szereti: